Nr 2/2024

WYWIADY:

DODHEIMSGARD

„Stopniowo tracimy wszystko, co mamy i znamy, wszystko, o co przez całe życie walczyliśmy. Ostatecznie tracimy też własne życie. I ta egzystencjalna groza jest zasadniczym motywem tego albumu.”

AGATHOCLES

„Myślę, że na ten album miały wpływ takie zespoły jak Repulsion, Autopsy, Deathstrike i im podobne, pomieszane z oldschoolowym grindem.”

CRUEL FORCE

„Jestem gitarzystą heavy metalowym, nie mam pojęcia o teorii muzyki czy czymkolwiek innym poza graniem w określony sposób na gitarze. Jeśli więc ktoś poda mi gitarę akustyczną, to będę beznadziejny.”

WIEŻE FABRYK

„Łódź w sposób naturalny kojarzy się z naszym zespołem i to już z nami zostanie na zawsze. Ale tej Łodzi już nie ma – tych skrótów między blokami, ścieżek, którymi szło się na próbę.”

UPON THE ALTAR

„Świat materialny i ciało, tak znienawidzone w mrocznych wiekach średnich, są niekończącym się źródłem przyjemności. Nie widzę powodu, dla którego miałbym rezygnować z czerpania z życia w imię czyichś chorych wyobrażeń.”

KRZTA

„Na scenie daję upust agresji, równolegle ciesząc się z tego, co robię. Staram się nie kalkulować, gdy gramy na żywo.”

EGZEKUCJA

„Osobiście nie jestem wrogiem Kościoła jako organizacji. Ba! Jestem fanem! Z socjologicznego punktu widzenia to fascynujący twór.”

EVERYTHING IS FIRE

„Nie mamy w zwyczaju siedzieć i robić kilku wersji utworu, brandzlować się każdym dźwiękiem, analizować czy filozofować.”

FAT ASS RECORDS / LEFT HAND PATCHES

„Przygotowanie do druku i tłoczenia z tego, co pamiętam, też budziło mnóstwo emocji. Ale gdy dostajesz płytę, bierzesz ją do rąk, to stwierdzasz, że było warto.”

oraz

Galerie zdjęć KOBARU i Wojciecha Różalskiego,

Rysunki Joanny Kazuch / Żywot Stefana,

Artykuły o płytach niechcianych i odrzuconych przez fanów,

GLAM METAL w pierwszej odsłonie cyklu METAL W SPRAYU

Recenzje płyt.

 

168 stron formatu A5