FOBOS Magazyn Muzyczny nr 2/2024
Nr 2/2024
WYWIADY:
DODHEIMSGARD
„Stopniowo tracimy wszystko, co mamy i znamy, wszystko, o co przez całe życie walczyliśmy. Ostatecznie tracimy też własne życie. I ta egzystencjalna groza jest zasadniczym motywem tego albumu.”
AGATHOCLES
„Myślę, że na ten album miały wpływ takie zespoły jak Repulsion, Autopsy, Deathstrike i im podobne, pomieszane z oldschoolowym grindem.”
CRUEL FORCE
„Jestem gitarzystą heavy metalowym, nie mam pojęcia o teorii muzyki czy czymkolwiek innym poza graniem w określony sposób na gitarze. Jeśli więc ktoś poda mi gitarę akustyczną, to będę beznadziejny.”
WIEŻE FABRYK
„Łódź w sposób naturalny kojarzy się z naszym zespołem i to już z nami zostanie na zawsze. Ale tej Łodzi już nie ma – tych skrótów między blokami, ścieżek, którymi szło się na próbę.”
UPON THE ALTAR
„Świat materialny i ciało, tak znienawidzone w mrocznych wiekach średnich, są niekończącym się źródłem przyjemności. Nie widzę powodu, dla którego miałbym rezygnować z czerpania z życia w imię czyichś chorych wyobrażeń.”
KRZTA
„Na scenie daję upust agresji, równolegle ciesząc się z tego, co robię. Staram się nie kalkulować, gdy gramy na żywo.”
EGZEKUCJA
„Osobiście nie jestem wrogiem Kościoła jako organizacji. Ba! Jestem fanem! Z socjologicznego punktu widzenia to fascynujący twór.”
EVERYTHING IS FIRE
„Nie mamy w zwyczaju siedzieć i robić kilku wersji utworu, brandzlować się każdym dźwiękiem, analizować czy filozofować.”
FAT ASS RECORDS / LEFT HAND PATCHES
„Przygotowanie do druku i tłoczenia z tego, co pamiętam, też budziło mnóstwo emocji. Ale gdy dostajesz płytę, bierzesz ją do rąk, to stwierdzasz, że było warto.”
oraz
Galerie zdjęć KOBARU i Wojciecha Różalskiego,
Rysunki Joanny Kazuch / Żywot Stefana,
Artykuły o płytach niechcianych i odrzuconych przez fanów,
GLAM METAL w pierwszej odsłonie cyklu METAL W SPRAYU
Recenzje płyt.
168 stron formatu A5